Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen aan Energie VanOns
Hoe word ik klant van Energie VanOns?
Als u klant wordt van Energie VanOns via GEKE steunt u het lokale initiatief en helpt u het lokale initiatief zijn doelen op het gebied van duurzaamheid te realiseren. Griene Enerzjy Koöperaasje Easterein heeft zijn eigen unieke aanmeldpagina op onze website.
Door naar de pagina van GEKE te gaan, kunt u de eigen pagina van het lokale initiatief in Easterein vinden.
Kan ik ook klant van Energie VanOns worden als ik nog een lopend contract heb?
Ik ben net klant geworden van Energie VanOns, wat kan ik verwachten?
Wat is het risico als ik overstap?
Er is voor u geen enkel risico. U krijgt gewoon stroom en gas zoals u gewend bent, de factuur komt alleen van een andere leverancier (Energie VanOns). Energie VanOns is een volwaardig energie bedrijf met alle door de overheid gestelde eisen en vergunningen.
U kunt in Nederland nooit zomaar zonder stroom of gas komen te zitten. Het is wettelijk geregeld dat als uw energieleverancier failliet gaat, u automatisch terugvalt op een andere, tijdelijke energieleverancier. Hiervoor hoeft u niets te doen. U kunt daarna zelf beslissen of u een andere leverancier kiest of dat u een contract met deze tijdelijke energieleverancier wilt afsluiten.
Kan ik mijn eigen opgewekte energie salderen?
Wat als ik meer teruglever dan dat ik verbruik?
Ik heb zonnepanelen laten plaatsen, moet ik dit aan Energie VanOns doorgeven?
Hoe lees ik de meterstand voor teruglevering af op mijn meter?
De teruglevering wordt apart weergegeven op uw elektriciteitsmeter. Terugleverstanden worden meestal aangeduid met ‘R1’ of ‘R2’. Als u twijfelt, kunt u bij uw netbeheerder navragen of uw meter geschikt is voor teruglevering. Zo nodig kunt u door uw netbeheerder een dergelijke meter laten installeren. Sommige klanten hebben ook een extra digitale meter die de productie van de zonnepanelen meet. Deze geeft de productie aan, maar dat is niet gelijk aan wat u teruglevert aan het net. U verbruikt immers zelf ook een deel van die energie. Geef de stand van deze meter dan ook graag niet door aan Energie VanOns als meterstand voor de teruglevering.
Analoge meter:
Een analoge meter is in principe direct al geschikt voor teruglevering en saldering. De meter moet dan wel achteruit kunnen draaien. Vraag uw netbeheerder of uw meter dit kan of controleer, wanneer u al zonnepanelen heeft, op een zonnige dag of uw meterstand na een paar uur productie lager is geworden. Wanneer uw meter ongeschikt blijkt voor teruglevering, kunt u bij uw netbeheerder een nieuwe meter aanvragen. U zult dan vrijwel altijd een digitale meter ontvangen.
Mijn vraag staat hier niet tussen....
Kijk daarvoor op de pagina met veelgestelde vragen van Energie VanOns.
Klik hier voor aanmeldformulier van Energie VanOns.
Eerst meer weten over de tarieven en voorwaarden?
Klik hier voor tarieven van Energie VanOns.